Sunday, October 11, 2009

antara cinta dan kebebasan

mestikah aku berdiam diri dengan semua ini. haruskah aku membiarkan kebebasan yang dituntut dariku walaupun aku tidak yakin dengan kebebasan itu. mengawal, mengongkong bukan beerti kolot. hidup tanpa sebarang sempadan yang membataskan pergerakan hingga yang mampu menahannya hanyalah Yang Maha Esa. itukah kebebasan yang kita mahukan dalam hubungan bersama. adakah perlunya noktah dalam mencari penutup segala kekusutan. adapun mungkin sedikit mengubat tetapi tidak mampu membalut luka di hati. diteruskan kasih tanpa mebaca semula kisah ini adalah jalan terbaik kurasakan dalam perkara ini. biarkan mata membuta menanggung segala dusta, biarkan hati membatu sekalipun zahirnya perasaan itu membebankan.

4 comments:

  1. janhan butakan mata yang sedia buta...jangan pekakkan telinga yang sedia pekak. pilihan sentiasa ada terpulang pada diri menilai baik buruknya. jangan jadi ibarat kayu yang sentiasa akur dibawa arusnya.

    ReplyDelete
  2. kebebasan adalah nikmat kehidupan... jangan biarkan si luncai terus terjun dengan labu-labunya... sedangkan si pandir terus diperbodohkan ibarat lebai malang kesana kesini tanpa arah tujuan yang nyata tanpa noktah... jangan biarkan hidup ni ibarat angan mat jenin, keindahan yang diharapkan kemusnahan yang dikecapi... kesudahanya mati tanpa kubur, hidup tanpa keindahan...

    ReplyDelete
  3. mensyukuri nikmat tersebut perkara yang dituntut. terpulang dengan apa cara bagaimana nikmat itu dizahirkan supaya tidak ada yang terguris. mengawal, bukan beerti menolak segala kebebasan. hanya memohon secebis kasih dan setia dalam perhubungan.

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete